استانداردهای ساخت کتابخانه

استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد

استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد معمولاً شامل ابعاد، اندازه و دکوراسیون مکانی می باشد  که قرار است کتابخانه در آنجا قرار بگیرد. به عبارت دیگر کتابخانه های چوبی با توجه به ابعاد کتاب و محلی که در آن قرار می‌ گیرند ساخته می‌ شود و علاوه بر موارد ذکر شده جنس، محل استفاده و رنگ انواع کتابخانه نیز در این باره مهم است.  در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد سخن بگوییم لطفاً شما نیز تا انتها با ما همراه شوید.

ساخت کمد دیواری اصفهان با بهترین متریال و کمترین قیمت و همچنین تماس با سازنده کابینت اشپزخانه در اصفهان تماس بگیرید.

استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد

همانطور که مستحضر هستید کتابخانه های چوبی  قفسه هایی هستند که به منظور طبقه بندی کردن انواع و اقسام کتاب، مجلات، بروشور و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً این ابزار چوبی نیز باید همچون دیگر سازه های تولید شده از چوب دارای معیار و فاکتورهای خاص خود باشد.
استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی بابد استفاده کرد، شامل معیارها و فاکتورهای متفاوتی می تواند باشد.
مهمترین استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد ابعاد و استحکام کتابخانه می باشد. همچنین لازم هست که کتابخانه متناسب با نوع کاربرد و دکوراسیونی که قرار است در آن قرار بگیرد ساخته شود. در حال حاضر برعکس گذشته که معمولاً کتابخانه‌ ها، یا چوبی بودند و یا فلزی امروزه انواع و اقسام متریال ها وجود دارد که می ‌توان به واسطه آنها کتابخانه ساخت.
اما در بین تمام این موارد کتابخانه های که با چوب طبیعی ساخته می شوند معمولاً به استانداردهای مورد نیاز برای تولید یک کتابخانه ایده آل نزدیک تر هستند.
لازم به ذکر است که علاوه بر گزینه های ذکر شده موارد دیگری نیز وجود دارد که جز استانداردهای مورد نیاز جهت تولید کتابخانه چوبی قرار دارند. طراحی و ابعاد کتابخانه باید به نحوی صورت گیرد که چشم خواننده توانایی دیدن کتاب ها را داشته باشد. به همین دلیل ارتفاع مناسب، تعداد طبقات و فاصله بین آن ها نیز جزو استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد، به شمار می روند

تفاوت بین کتابخانه های چوبی کودکان و بزرگسالان

معمولاً جنس چوب، کاربرد و رنگ انواع کتابخانه متفاوت بوده و باید این فاکتورها را بر حسب نوع کتابخانه که برای کودکان است یا بزرگسالان تعیین می گردد.
معمولا کتابخانه هایی که برای کودکان ساخته می شود باید دارای رنگی شاد بوده و همچنین به دلیل استفاده از حجم کتاب کمتر و سبک وزن نیاز به استحکام خیلی بالایی ندارند. اما در عوض باید تنوع و رنگ بندی این نوع کتابخانه ها متناسب با سن و سال کودک در نظر گرفته شود.

استفاده از رنگ های شاد و طرح های زیبا برای کودکان بسیار بهتر از سایر موارد است.
کتابخانه هایی که قرار است برای افرادی با سنین بالا مورد استفاده قرار بگیرد باید دارای استحکام بالایی باشد. زیرا افراد بزرگسال معمولاً از حجم زیاد تری کتاب با وزن بیشتر استفاده می کنند.

انواع کتابخانه چوبی

همانطور که می دانید امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تکنولوژی سازه های چوبی با تنوع بسیار بالایی نسبت به قبل تولید می شوند که کتابخانه های چوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند در واقع می توان با استاندارد های که باید برای ساخت کتابخانه چوبی استفاده کرد انواع و اقسام کتابخانه را تولید کرده و به بازار ارائه داد.
حتی در برخی موارد نیز تولید کنندگان کتابخانه های چوبی را بر اساس درخواست مشتری تولید کرده و مدل و طرح مورد نظر مشتریان را برایشان می سازند. بنابراین ایجاد تنوع در کتابخانه ها بر اساس ذهنیات به راحتی مقدور است.
مهمترین  انواع کتابخانه چوبی به شرح زیر می باشد.

۱-  کتابخانه در دار:

این مدل کتابخانه ها بیشتر مناسب استفاده در مکان هایی هستند که از کتاب ‌ها استفاده چندانی نمی شود. بنابراین جهت حفظ کتاب هایی که مورد استفاده نیستند مفید بوده و برای پیشگیری از نشستن گرد و غبار بر روی آنها گزینه خوبی می توانند باشند.

۲- کتابخانه بدون درب:

کتابخانه بدون درب نوع دیگر کتابخانه میباشد که امروزه بیشتر از سایر کتابخانه ها مورد توجه قرار دارد. در واقع کتابخانه چوبی درب دار از تنوع و جذابیت بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند این کتابخانه را تهیه کرده و در محل مورد نظر خود قرار دهند.

۳- کتابخانه چوبی پله ای:

کتابخانه های چوبی پله ای معمولاً هم به عنوان یک ابزار دکوری مورد توجه هستند و همه اینکه جهت نگهداری کتاب ها استفاده می شوند. به همین دلیل این نوع کتابخانه ها، زیباترین نوع کتابخانه بوده و هرگز نمی توان تاثیر فوق‌العاده‌ای را که بر دکوراسیون داخلی منزل می گذارد نادیده گرفت.
۴- کتابخانه های عمومی:
لازم به ذکر است که کتابخانه ها دارای کاربرد بسیار بالایی بوده و علاوه بر آن که در منازل هم به عنوان یک وسیله کاربردی و هم به عنوان یک دکوری مورد توجه هستند در کتابخانه های عمومی و مراکز آموزش عالی نیز استفاده از کتابخانه ها بسیار رایج می باشد. معمولا کتابخانه های که برای مراکز رسمی و فرهنگی تولید می شوند دارای جنس بسیار مستحکمی بوده و اندازه های آن ها نیز غالبا از استانداردهای یکنواختی طبیعت دارند.

روش صحیح نگه داری از کتابخانه

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم باید توصیه کنیم که حتما هنگام خرید کتابخانه به کیفیت جنس و ساخت آن توجه کرده و مدلی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالایی باشد. زیرا در این صورت نگهداری آن ها نیز راحت تر خواهد بود.
کتابخانه ها نیز همچون تمام سازه های چوبی دیگر نیاز به نگهداری به روش صحیح دارند. اولین نکته ای که در نگهداری صحیح کتابخانه ها مهم بوده این است که سعی کنیم آنها را در محل مناسب و صافی قرار دهیم.
نکته دوم این است که هرگز از براق کننده و روغن های جلا دهنده برای تمیز کردن کتابخانه خود استفاده نکنیم.  زیرا این روش ممکن است به بافت کتابخانه چوبی ما آسیب وارد کند. بهترین روش تمیز کردن و نگهداری کتابخانه این است که آنها را با همان روشهای سنتی، یعنی یک دستمال مرطوب گردگیری کرده و تمیز نمایم.
همچنین باید از کتابخانه ها به نحوی محافظت شود که احتمال خراش و صدمه بافت آن به کمترین حد برسد.

طراحی کابینت تهران با بهترین کیفیت و  در اسرع وقت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *