کمد دیواری اصفهان

ساخت کمد دیواری

کمد دیواری یکی از قسمت های مهم هر خانه محسوب میشود که باید به ساخت  و اندازه آن توجه کرد . اما متاسفانه معماران ما به کمد دیواری اهمیت زیادی نمیدهند. البته با گذشت زمان و کوچک شدن متراژ خانه ها نقش کمد دیواری اصفهان پر رنگ تر شده .

کمد دیواری مانند هر وسیله ی دیگری در خانه ، دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است که در زمان ساخت باید به آن توجه کرد زیرا امکان تغییرسایز و مدل نمی باشد. استفاده ای که از این کمد ها میشود ، جا دادن وسایل اضافی و یا لباس است تا از به هم ریختگی فضای اتاق جلوگیری شود. اما این کمدها میتوانند مدل ها و همچنین جنس های متفاوتی داشته باشند .

جنس کمد:

جنس کمد دیواری علاوه بر اینکه عمر مفید متفاوتی دارد در ساخت آن تاثیر دارد. مثلا مدلی که با جنس فلز ساخته میشود کاملا متفاوت از مدلی است که با جنس ام دی اف و چوب است.

کمد دیواری اصفهان

مورد دیگری که در ساخت کمد دیواری باید به آن توجه کرد این است که از کمد قرار است چه استفاده هایی شود. مثلا اگر کمد برای اتاق نوجوان و محصل است بهتر است علاوه بر داشتن فضا برای لباس و کیف و کفش باید طبقاتی برای قرار دادن کتاب داشته باشد و یا اگر فضا کافی وجود دارد در کمد محفظه ای برای قرار گیری کامپیوتر ایجاد شود . ولی اگر قرار است کمد برای اتاق یک زوج طراحی شود باید فضا را برای هر فرد تفکیک کرد  مثلا برای قسمت آقا حتما کشویی برای قرار دادن کروات باشد و برای خانوم کمد مخصوص کیف و کفش و… .

انواع کمد دیواری:

کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری فلزی

کمد دیواری چوبی

کمد های گلاس

1.کمد دیواری ام دی اف:

ام دی اف به دلیل جنس و مرغوبیتی که دارد ، طرفداران بسیاری پیدا کرده. امروزه برای ساخت انواع میز تلوزیون در اصفهان ، ساخت کمد دیواری و … از ام دی اف استفاده میکنند. مزیتی که ام دی اف نسبت به فلز دارد ، طولانی تر بودن عمر مفید آن است و همچنین مدل های مختلفی مانند کمد دیواری ثابت یا متحرک را میتوان با استفاده از ام دی اف ساخت. جنس ام دی اف طوری است که دارای روکشی مات می باشد. این روکش مات باعث میشود تا خط و خش کمتری روی کمد بیفتد همچنین لک کمتری روی این کمد ها مشخص میشود.

کمد دیواری اصفهان

کمد های ام دی اف معمولا روی دیوار نصب میشوند و فضای بیشتری را اشغال میکنند . بنابراین برای ساخت آن باید دقت کافی را داشته باشید تا اندازه گیری دقیقی انجام دهید.

2.کمد دیواری های گلاس:

این نوع کمد ها از همان جنس ام دی اف است فقط روکش آن متفاوت است . روکش این کمد ها از جنس های گلاس است که بسیار براق و زیبا می باشد.

تفاوت این کمد ها با ام دی اف های معمولی ضخامت آن است. ضخامت کمد دیواری های گلاس به خاطر روکشی که دارد بیشتر است. روکش های گلاس به قدری براق است که با روکش آینه ای اشتباه گرفته میشود. برای همین ایت که برای فضاهای کم نور و کوچک از جنس های گلاس استفاده میشود تا نور را منعکس کنند و فضا را بزرگتر نشان دهد.

کمد دیواری اصفهان

برای اینکه موضوع ساخت و جنس کمد دیواری بسیار طولانی و پیچیده می باشد ادامه ی مطالب را در مقالات بعدی ارائه خواهیم کرد . برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به کمد دیواری با ما همراه باشید…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *