انتخاب بهترین سنگ برای کابینت آشپزخانه

انتخاب بهترین سنگ برای کابینت آشپزخانه

انتخاب بهترین سنگ برای کابینت آشپزخانه

امروز ما قصد داریم زندگی شما را کمی ساده تر کنیم. در این مقاله ما قصد داریم هر آنچه را که باید درباره یک سنگ کابینت آشپزخانه بدانید را توضیح دهیم. میز های آشپزخانه بخش مهمی از روال معمول هر خانه ای هستند. در آنها ما صبحانه می خوریم، صحبت می کنیم، کار می کنیم، یک میان وعده می خوریم، قهوه می خوریم، شام می خوریم یا از این فرصت استفاده می کنیم و بعد از غذا طولانی مدت با خانواده مان صرف می کنیم. به همین دلیل است که وقتی به دنبال میز آشپزخانه ای هستیم که مناسب ما باشد، همیشه باید مدل میز سبک، راحت و کاربردی را انتخاب کنیم. میز های آشپزخانه نیز به عنوان عناصر دکوراسیون ساخته شده اند، بنابراین ما همیشه باید در نظر بگیریم که چه نوع سبک، شکل و اندازه ای بیشتر در خانه و زندگی روزمره ما مناسب است. اگر هنوز میز آشپزخانه ندارید یا به فکر بازسازی آن هستید، با ما باشید و به خواندن ادامه دهید.

میز های سنگی یکی از مصالح پرکاربرد برای این منظور هستند. این امر به این دلیل است که موادی مانند گرانیت و سنگ مرمر جلوه ای زیبا به خانه می دهند، اگرچه انواع دیگری مانند سنگ آهک، کوارتز یا تخته سنگ نیز وجود دارد. اما واقعیت این است که میزهای سنگی به مراقبت بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. ما برخی از انواع مواد را ذکر می کنیم.

1- صفحات میز مرمر

سنگ مرمر یکی از پرکاربردترین سنگ ها است. این سنگ یکی از سخت ترین مواد است و می تواند در رنگ های مختلف خریداری شود. سنگ مرمر حتی در زمان های قدیم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفته است که توسط یونانیان و رومیان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این سنگ ماده ای است که کار با آن آسان است، همچنین در برابر حرارت مقاوم است.  با این حال برخی از انواع سنگ مرمر وجود دارد که اگرچه در برابر درجه حرارت بالا مقاوم هستند اما می توانند بسوزند، بنابراین توصیه می شود آنها را با محافظ بپوشانید.

انتخاب بهترین سنگ برای کابینت آشپزخانه

اگر این ماده درخشش خود را از دست بدهد، می توان دوباره آن را صیقل داد اما این فرآیند می تواند بسیار گران باشد. سنگ مرمر یک ماده بسیار تمیز است اما این سنگ معایبی نیز دارد زیرا یک ماده طبیعی متخلخل است، بنابراین مستعد جذب روغن ها و چربی هایی است که حذف آنها دشوار است. اگرچه به راحتی خراشیده نمی شود اما در صورت دریافت ضربه بزرگ، مقاومت یکسانی ندارد، بنابراین می تواند بشکند.

2- میز های گرانیت

این سنگ یک ماده طبیعی است که از طریق ترکیب سه ماده ضروری یعنی کوارتز، میکا و فلدسپات به دست می آید. گرانیت همچنین در آشپزخانه های امروزی بسیار محبوب است زیرا یک ماده قوی و بادوام است. همچنین ماده ای است که لمس قوی را در هر کجا که باشد ارائه می دهد. گرانیت ماده ای نیست که به راحتی خراشیده شود، علاوه بر این مقاوم در برابر آتش است و تمیز کردن آن بسیار آسان است بنابراین نیاز به نگهداری زیادی ندارد. این یک ماده بسیار زیبایی است زیرا می توانید نوع روکش مورد نظر برای خانه را انتخاب کنید، چه صیقلی، ساتن، شعله ور، کهنه یا … . علاوه بر این با وجود وزن و ویژگی های آن، با در نظر گرفتن رابطه قیمت و کیفیت، یک ماده اقتصادی است. اگرچه اشکالاتی نیز دارد اما هنگام تمیز کردن آن باید از مواد شیمیایی خاصی مراقبت کرد زیرا ممکن است آثار روی آن باقی بماند. تنوع رنگ در مقایسه با سایر مواد کمتر است بنابراین همیشه رنگی وجود نخواهد داشت که خریدار آن را دوست داشته باشد.

3- میز های کوارتز

این سنگ که با نام سایلستون نیز شناخته می شود، یکی از مقاوم ترین مواد برای پوشش آشپزخانه و حمام است. علاوه بر این، این محصولی است که نیاز به تمیز کردن زیاد ندارد. اما چیزی که آن را مشخص می کند کیفیت تکمیل هایی است که در آنها وجود دارد. این ماده رنگ ها و الگوهای یکدست تری را ارائه می دهد، بنابراین ترکیب آنها با هر عنصر در خانه که تزئینی است ایده آل است. آن ها مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی ساینده دارند. این سنگ همچنین به راحتی لکه دار نمی شود و همچنین ضد باکتری است. با این حال اگر آن ها در معرض گرمای زیادی قرار بگیرند، مستعد آسیب هستند.  همچنین هنگامی که این مواد آسیب می بینند، تلاش برای تعمیر مجدد آنها کاری غیرممکن است.

سنگ لاشتر اصفهان

سنگ لاشتر اصفهان یک نوع سنگ مرمر است که بسیار مقاوم‌ و غیر قابل نفوذ است. رنگ سنگ لاشتر خاکستری مایل به مشکی است که رگه هایی سفید درون آن قرار دارد، به همین دلیل ظاهری زیبا و لوکس به فضا می بخشد و شما می توانید در نمای کف، دیوارهای خارجی و داخلی و پله ها آن را بکار ببرید. این سنگ علاوه بر مواردی که گفته شد، می توان از آن برای میز کابینت آشپزخانه، سرویس های حمام و دستشویی استفاده کرد. شما نیز اگر قصد خرید این سنگ زیبا را دارید، می توانید از سنگ فروشی اصفهان، در ابعاد و اندازه های دلخواه خود آن را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *