چرا آشپزخانه مهمترین قسمت خانه است

دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب

دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی

دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی شامل طیف وسیعی می باشد که مهمترین آن پیشگیری از تخریب بافت سبز و جنگل ها است. فراموش نکنیم که زندگی بشر در گرو زیست همان درختانی است که ما به بهانه ساخت مصنوعات چوبی آنها را قطع کرده و روانه نجاری ها و کارخانجات تولید تولیدات صنایع چوب می‌کنیم. در ادامه مطالب ما به صورت کلی تر در رابطه با این موضوع سخن خواهیم گفت پس لطفاً تا انتهای این بحث شما نیز با ما همراه شوید تا بدانید دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی در سازه های چوبی امروزی چیست.

کابینت اشپزخانه اصفهان  خود را به ما بسپارید تا با بهترین طرح ها و نازلترین قیمت ها از خدمات ما بهره مند شوید.

دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی
دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی به دلیل مزایای زیادی است که این ورقه های چوبی نوظهور نسبت به چوب دارند. امروزه تولید کنندگان مصنوعات چوبی اغلب برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و حتی اداره ها و اماکن تجاری به جای استفاده از چوب های طبیعی به استفاده از ام دی اف روی آورده اند و دیگر کمتر کسی چوب طبیعی را به ام دی اف ترجیح می دهد.
در ادامه مطالب برخی از مهمترین دلایلی که موجب شده از تولیدکنندگان جهت تولید مصنوعات و سازه های چوبی، چوب طبیعی را کنار گذاشته و به جای آن به مصرف ام دی اف روی بیاورند اشاره خواهیم کرد.
بطور کلی این دلایل شامل گزینه های زیر می باشد
 ۱- مقرون به صرفه بودن قیمت ام دی اف نسبت به چوب طبیعی:

قیمت تمام شده ام دی اف نسبت به چوب های طبیعی بسیار مناسب و اقتصادی است. به نحوی که حتی با یک سوم قیمت چوب طبعی می ‌توان همان محصول را با ام دی اف تولید کرد. این عامل سبب شده است که تمام اقشار جامعه امکان استفاده از مصنوعات چوبی را داشته باشند.
زیرا نجومی بودن قیمت سازه های چوبی سبب شده است اقشار متوسط و متوسط به پایین قادر به خرید ابزار و لوازم مورد نیاز خود نشوند. همچنین ظهور ام دی اف ها برای طراحی دکوراسیون منزل بسیار مناسب بوده و قیمت مناسب آن ها امکان دسترسی به سبک و مدل مورد نظر به اکثریت شهروندان را می دهد.
 ۲-  عدم تاثیر استفاده از ام دی اف بر فضای سبز طبیعت:
ام دی اف ها معمولا از خرده چوب های بازیافتی با ترکیب رزین و برخی چسب های شیمیایی تولید می شوند.  بنابراین برای تهیه سازه هایی که دارای جنس ام دی اف هستند نیاز به بریدن درخت و آسیب به جنگل و محیط زیست نیست. در صورتی که برای ساخت سازه های چوبی به محیط زیست و جنگل ‌ها به شدت ضربه وارد شده و سرسبزی محیط در معرض خطر و نابودی قرار می‌ گیرند.

۳- تنوع بالای ام دی اف:

یکی دیگر از دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی این است که ام دی اف ها داری تنوع بسیار بالایی هستند، و این علت این تنوع آن روکشی است که بر روی این ورق ها قرار می گیرد.
در واقع تولید کنندگان ورق های ام دی اف می‌تواند انواع و اقسام روکش با رنگها و طراحی های متنوع را به عنوان روکش بر روی ام دی اف ها به کار ببرند. در صورتی که این تنوع در چوب ها وجود ندارد و تقریباً همه ی چوب ها و سازه های حاصل از آنها دارای رنگ ثابتی هستند.

بهترین طرح های کابینت ام دی اف در تهران را از ما بخواهید تا با بهترین کیفیت و اعزام کارشناس برای براورد قیمت از خدمات ما بهره مند شوید.

۴- عدم نفوذ موریانه و حشرات موذی در بافت ام دی اف:

از آنجای که برای تولید ورق های ام دی اف از یک سری مواد شیمیایی استفاده می ‌شود، و این مواد دارای خاصیتی هستند که موجب فرار حشرات موذی از اطراف آن می شوند، جهت جلوگیری از نفوذ انواع و اقسام حشرات موذی همچون ساس و موریانه از ام دی اف ها بسیار مفید عمل می کنند.
لازم به ذکر است که نفوذ حشرات بافت چوب به شدت بافت آن و سازه های چوبی را تخریب می کنند. این مزیت ام دی اف سبب می‌شود که حتی در صورت قرار گرفتن ورق های ام دی اف در فضای مرطوب امکان نفوذ حشرات موزی به بافت آن در حد صفر باشد.
در صورتی که یکی از بزرگترین معضلاتی که در سازه های چوب طبیعی وجود دارد نفوذ ساس و موریانه و موارد مشابه دیگر به بافت آنها است

 ۵- مقاومت بالایی ورق های ام دی اف در برابر تغییرات دما:

ورق های ام دی اف در برابر تغییرات جوی نظیر سرما و گرما بسیار مقاوم بوده و هرگز تغییر شکل نمی دهند. همچنین ورق های mdf بسیار راحت قابلیت شکل گیری داشته و به همین دلیل طراحان سازه های چوبی می تواند انواع و اقسام طرح ها را بر روی آنها بدون هیچ گونه محدودیتی پیاده ‌سازی کنند.
در صورتی که این مزیت در چوب ها بسیار کمتر به چشم می خورد و همچنین قرار گرفتن چوب در معرض سرما و گرما نیز می‌تواند بافت آن را تغییر داده و منجر به تغییر شکل دادن آن شود. یکی از دلایلی که ورق های ام دی اف در برابر گرما و سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند وجود روکش چوبی شکل آنها است.
این روکش ها علاوه بر اینکه یک طرح و رنگ طبیعی و مشابه با چوب را به ام دی اف ها می دهند به علت ضد آب بودن به عنوان یک محافظ نیز برای آنها عمل می ‌کند.

 ۶- صاف و صیقلی بودن سطح ام دی اف

ام دی اف ها دارای سطحی بسیار صاف و یکدست هستند، و این عامل یکی دیگر از دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی است.
در صورتی که این ویژگی در چوب ها بسیار کمتر به چشم می خورد. همین ویژگی ام دی اف ها سبب شده است که چسباندن قطعات به یکدیگر به راحتی امکان پذیر بوده و در نتیجه محصولاتی که از این متریال به دست می آیند دارای نظم، شکل و حالت یکنواخت می باشند.

 ۷- مقاومت بالای ام دی اف:

دلایل استفاده از ام دی اف به جای چوب طبیعی بسیار گسترده هستند که داشتن مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و بیرونی نیز یکی دیگر از این عوامل می باشد.
ورق های ام دی اف از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند به نحوی که قرار گرفتن ا در برابر فشار و ضربه، احتمال آسیب به آن ها را بسیار کم کرده و حتی وجود ترک نیز در آن ها کاهش می یابد

برای تماس با ام دی اف کار اصفهان کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *