کمد دیواری

نحوه ی مراقبت از وسایل چوبی

امروزه در خانه ها و یا حتی در شرکت ها اکثر وسایل چوبی هستند مانند کابینت های چوبی ، کمد دیواری، میز تلوزیون و…

این وسایل از چوب و یا همان ام دی اف ساخته شده اند که عمر مفید زیادی دارند اما به شرط آنکه نحوه ی مراقبت از آنها را بلد باشید. همچنین اگر بدانید با چه وسایلی و چگونه باید آنها را تمیز کرد زیبایی دوچندانی به خانه شما میبخشند.

ما در این مقاله سعی داریم راه هایی را به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید به بهترین و راحت ترین شکل ممکن وسایل خود را لکه گیری و نظافت کنید. تا مجبور به تعویض و خرید دوباره میز تلویزیون در اصفهان و یا کمد دیواری و… نشوید.

کابینت:

یکی از اجزای مهم خانه و آشپزخانه کابینت ها می باشند. در اصل کابینت جزء دکوراسیون آشپزخانه به حساب می آید . بنابراین در تمیز و سالم نگه داشتن آنها باید دقت بیشتری بکنیم. کابینت ها بیشتر از هر وسیله ای در خانه کثیف میشوند و کثیفی آنها معمولا از چربی ها می باشد و برای تمیز کردن آن باید از مواد شوینده استفاده کرد اما اینکه وسایل چوبی با مواد شوینده خراب میشوند یا نه را در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

کمد دیواری

لکه گیری کابینت چوبی:

برای تمیز کردن لکه های چربی از سطح کابینت های ام دی اف باید مرحله به مرحله پیش رفت . مراحل تمیز کردن کابینت را در  زیر به ترتیب بیان میکنیم.

1.ابتدا یک دستمال نرم و خشک را روی سطح کابینت بکشید تا گرد و خاک آن را بگیرد.

2.سپس مقداری شامپو فرش را در کمی آب حل کنید و با دستمال و یا سفنج روی کابینت ها بکشید .

3.حال با دستمالی نم دار ، کف روی کابینت ر ا پاک کنید.

4.در نهایت دستمال خشک روی کابینت بکشید تا تمام نم موچود را پاک کند.

نکات قابل توجه در تمیز کردن کابینت ها:

نکته مهم  این است نگذارید چربی و کثیفی مدت زیادی بر سطح چوبی بماند زیرا باعث خرابی آن میشود. نکته دوم این است که هرگز از مواد شوینده قوی مانند وایتکس استفاده نکنید. از دیگر موارد برای تمیز کردن سطوح چوبی به خصوص برای تمیز کردن کمد دیواری اصفهان که براق نیز می باشد ، نباید از دستمال های خشن و یا اسکاچ استفاده کرد.

کمد دیواری

در اخر این نکته را یاد آوری میکنیم که اگر میخواهید دستمال ها برای مدت طولانی نرم بمانند و زبر و خشن نشوند برای شستن آنها از مواد شوینده مانند تاید استفاده نکنید. و از مایع های نرم کننده استفاده کنید.

محلول های معجزه گر:

زمانی شما نمیخواهید از مواد شوینده استفاده کنید و یا آن را در دسترس ندارید. بهترین راه برای تمیز کردن وسایل چوبی استفاده از محلول های زیر می باشد.

آب و سرکه:

سرکه جز آن موادی می باشد که به چوب آسیبی نمیرساند و شما میتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. این مواد جز کابینت ها میتوانید برای تمیز کردن درب چوبی اصفهان استفاده کنید.

کمد دیواری

جوش شیرین:

اگر شما از بوی سرکه بدتان می آید برای تمیز کردن راه های دیگری وجود دارد مانند استفاده از جوش شیرین. جوش شیرین و اب را مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند ، سپس به سطح مورد نظر بکشید و بعد با دستمال نم دار پاک کنید. خواهید دید که این محلول ساده چگونه معجزه میکند و سطح را کاملا براق و تمیز میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *